3 zasady testowania, które uchronią Cię przed haniebną śmiercią z rąk programisty.
13:30Praca z programistami bywa niełatwa. Zwłaszcza, gdy nie posiadasz wykształcenia informatycznego. Te ścisłe umysły, które potrafią połapać się w ciągu kolorowych znaków na czarnym ekranie, mają swój własny język (na lekcje zapraszam tutaj), sposób pracy i poczucie humoru. Trzeba nauczyć się z nimi współpracować. Aby ta współpraca układała się pomyślnie, warto wiedzieć jak zgłaszać błędy, tak aby nie zostać obrzuconym mięsem.
1. Pamiętaj kto jest specjalistą.
Gdy zauważyłeś bug nie rzucaj do programisty zdaniem: "Formularz nie działa!", bo to tak naprawdę nie wiele mu to mówi. Opisz dokładnie jaki problem napotkałeś, np. po wypełnieniu formularza na podstronie kontakt (tutaj wstaw link) nie pokazuje mi się żaden komunikat potwierdzający jego wysłanie". Broń cię boże nie dodawaj zdania "to błąd walidacji" - nie wystawiaj diagnoz. Od znalezienia przyczyny i jej naprawienia masz programistę.
2. Zawsze podawaj parametry urządzenia
Każda przeglądarka i jej wersja, każdy system i urządzenie to odrębne środowisko. To że coś nie działa na Firefoxsie na Windowsie Vista, nie znaczy że nie będzie także działać na Chromie na Windowsie 10. Dlatego pamiętaj, aby przy zgłaszaniu bugów podawać wszystkie parametry. Pomoże Ci w tym www.whatismybrowser.com.
3. Dodawaj screeny i filmiki, podawaj linki.
Czasami same słowa nie wystarczą, dlatego w miarę możliwości dołączaj do tasku screeny z zaznaczonym problemem (pomocnym narzędziem może okazać się tutaj Skitch) lub filmiki (jeśli chodzi np. o zacinającą się animację lub efekt po scrollu). Zawsze dołączaj link do konkretnej podstrony, na której występuje problem. Dzięki temu programista szybciej go odnajdzie.
0 komentarze