Jak doświadczenie w sprzedaży może pomóc Ci być lepszym Project Managerem

14:04

Zanim trafiłam do agencji interaktywnej przez ponad 3 lata łącząc studia z pracą, pracowałam w galeriach handlowych. Przeszłam przez naprawdę różne branże - gastronomię, rozrywkę, dekorację wnętrz, odzież. I w żadnym bądź razie nigdy nie pomyślałam o tym czasie jako o straconym. Wręcz przeciwnie, uważam, że dzięki tym doświadczeniom jestem lepszym PM-em. Dlaczego?


1. Klienci wszędzie są tacy sami

Wbrew pozorom relacje między podmiotami w B2B a B2C niewiele się od siebie różnią. Biznesowi bywają równie upierdliwi, wredni, niekulturalni i egocentryczni jak i indywidualni. Dlatego też obsługę trudnych klientów, której nauczyłam się podczas pracy w handlu, mogę wykorzystać również na stanowisku Project Managera.

2. Dobry sprzedawca sprzeda drzewo w lesie

Jeśli myślisz, że jako PM nie będziesz musiał sprzedawać jesteś w błędzie. Nie są to jeansy czy popcorn, ale projekty, które wyszły spod rąk twoich i twojego zespołu. Niezależnie od towaru, techniki sprzedaży są podobne. Więcej o tym jak przekonać klienta do swojego projektu znajdziesz tutaj.

3. Praca zespołowa

W każdej firmie, w której pracuje co najmniej 2 pracowników dochodzi do pracy zespołowej. Podział obowiązków, branie odpowiedzialności, relacje szef-podwładny czy pracownik-pracownik są bardzo ważnymi elementami składającymi się na sukces. Kilka lat w handlu w różnych firmach sprawiło, że poznałam różne sposoby zarządzania oraz różne typy osobowości, z którymi nauczyłam się współpracować. 

4. Systematyczność, odpowiedzialność, samodzielność i organizacja czasu

Podjęcie pracy wymusza na nas stały plan dnia czy tygodnia oraz branie odpowiedzialności za swoje czyny. Ponadto pomaga także lepiej zorganizować i wykorzystać czas (szczególnie, gdy łączymy ją ze studiami). Wolne chwile stają się stanowczo cenniejsze, a pieniądze bardziej wartościowe. Nabranie tych cech pozwala mi na lepsze zarządzanie czasem własnym oraz czasem moich współpracowników.

To też powinno Ci się spodobać

0 komentarze

Kontakt

Masz pytania bądź uwagi?


Napisz do mnie agnieszka.zielonka(at)poczta.pl