4 rzeczy, o których musisz pamiętać przejmując projekt.

11:33

Powodów przejęcia projektu od innego PM-a może być mnóstwo: choroba, dłuższy urlop, zmiana pracy, złe relacje z klientem, natłok obowiązków czy projektów. To tylko jedne z licznych okoliczności, które mogą doprowadzić do tego, że musisz zaopiekować się czyimś projektem. Jak poradzić sobie z zagrożeniami, które to ze sobą niesie?


Grunt to pozytywne nastawienie

Po pierwsze postaraj się nie panikować. Oczywiście przejmowanie projektu wiąże się z dużym stresem - znajdujesz się w nowej, nieznanej sytuacji. To tak jak wchodzenie spóźnionym na imprezę - wszyscy mają już zajęte miejsca i są po pierwszym drinku, a ty musisz odnaleźć wśród nich krzesło dla siebie.

Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj


Aby zminimalizować stres i ryzyko wpadki, przeprowadzać dogłębną rozmowę z dotychczasowym managerem. Poproś o zaznajomienie cię z dokumentacją, aktualnym statusem projektu, zapoznaniem z zespołem i klientem. A także dowiedz się jakie problemy już występowały i co może stanowić ewentualne źródło konfliktu. Postaraj się jak najlepiej poznać swój nowy projekt.

Pomocna będzie także historia dotychczasowej korespondencji prowadzonej z klientem. Dzięki temu wyjdziesz z twarzą sytuacji, gdy klient będzie próbował wmówić ci, że pani Zet obiecała mu analizę SEO za darmo oraz nieograniczoną liczbę poprawek. W przypadku, gdy będzie powoływał się na rozmowę telefoniczną, powiedz, że niestety nie byłeś przy tej rozmowie, a poprzedni PM nie przekazał ci takich informacji. Jest ci przykro, ale niestety nie możesz nic z tym zrobić.

Zdobądź zaufanie

Ten punkt odnosi się zarówno do zespołu jak i klienta. Najlepszym sposobem na jego zdobycie jest porządne przyłożenie się do punktu drugiego. Nikt nie szanuje PM-a, który nie orientuje się w projekcie. Pamiętaj o konsekwencji, dobrej organizacji pracy i empatii, a wszystko powinno zakończyć się sukcesem.

Nie bój się wprowadzać zmian

Jeśli uważasz, że dotychczasowy system komunikacji stosowany w projekcie nie był dobrym rozwiązaniem, śmiało powiedz o tym zespołowi/klientowi. To samo tyczy się narzędzi czy metodologii. Przed podjęciem ostatecznej decyzji skonsultuj się z osobami zaangażowanymi w projekt. Twoje świeże spojrzenie może być dobre, ale niekoniecznie odpowiadać realiom. Pamiętaj, że nie wszystko jest zawsze takie, jakie wydaje się na pierwszy rzut oka.

To też powinno Ci się spodobać

0 komentarze

Kontakt

Masz pytania bądź uwagi?


Napisz do mnie agnieszka.zielonka(at)poczta.pl