Darmowe narzędzia do zarządzania projektami cz.1 - TRELLO

23:00

Aby projekt przebiegał sprawnie każdy z jego uczestników powinien jasno znać swoje zadania. Zarówno te, które ma do wykonania teraz jak i te, które powinien zrobić w najbliższym czasie. Co więcej project manager nadzorujący całość powinien nieustannie mieć kontrolę nad tym co jest w planach, nad czym aktualnie pracują jego ludzie oraz co zostało jeszcze do zrobienia. Dlatego dzisiaj zaczynam cykl opisujący darmowe narzędzia przydatne dla każdego zespołu projektowego.


Czym jest trello?

Żyjemy w czasach kiedy wszystko przenosi się do sieci - począwszy do prasy, telewizji, relacji międzyludzkich na zakupach kończąc. Dzięki trello do internetu przeniosła się także biała tablica wisząca w każdym biurze. Co więcej daje nam niż ta offline?


  • możemy tworzyć nieskończoną ilość tablic, do której mamy dostęp z każdego miejsca na ziemi podłączonego do internetu (trello funkcjonuje także w formie aplikacji mobilnej),
  • naszą tablicę widzą jedynie ludzie, który nadamy dostęp (opcja tworzenia organizacji),
  • możemy dowolnie zmieniać nazwy tablic, list i kart oraz mnożyć ich ilość,
  • możemy na bieżąco podglądać status zmian,
  • do każdej karty możemy załączyć plik, dodać zdjęcie, przypisać osobę, dodać deadline oraz nadać labelkę.
Jeszcze Wam mało? Przypomnę, że to wszystko za darmo bez żadnych ograniczeń!

Jak zorganizować board na trello?

Trello jest tak uniwersalnym narzędziem, że można je stosować niezależnie od branży i liczby członków organizacji. Przyda się nawet podczas organizacji własnego wesela. Poniżej zamieszczam przykład struktury boardu (= projektowi) mojego autorstwa. Mam nadzieję, że ułatwi wam to pierwsze kroki korzystania z tego narzędzia.

Struktura boardu w trello

W każdym moim boardzie projekt podzielony jest na poszczególne etapy powstawania wyznaczone przez listy:

  • info
  • in progress
  • waiting for accept
  • design
  • development
  • implementation
  • tests
  • bugs
  • done.


Jest to najprostszy sposób na to, aby zobaczyć na jakim etapie znajduje się projekt.

widok karty
Każda karta jest kolejnym zadaniem do wykonania i jak każda może mieć pod-zadania (checklisty). Dzięki komentarzom oraz opcjom dodawania plików możemy rozbudowywać ją o informacje niezbędne do wykonania zadania. Dodawanie członków (members) pozwala na przypisywanie tasków do konkretnych osób. Bardzo istotną opcją jest także "due date", dzięki któremu możliwe jest wyznaczenie czasu na jego wykonanie. Dodatkowo trello udostępnia nam funkcję labelek. Ja wykorzystuję ją do oznaczenia priorytetu zadania (każdy kolor to inny priorytet). Ważne! Pamiętacie, żeby kliknąć "subscribe", jeśli chcecie być informowani o zmianach zachodzących na karcie.

Po wykonaniu zadania przypisana do niego osoba przerzuca go do odpowiedniej listy. Jeśli jest to coś co wymaga akceptu (np. nowa wersja strony głównej) - karta ląduje w liście "waiting for accept". Jeśli są to błędy w wyświetlaniu strony ląduje w liście "done".

Prawda, że to proste?



To też powinno Ci się spodobać

0 komentarze

Kontakt

Masz pytania bądź uwagi?


Napisz do mnie agnieszka.zielonka(at)poczta.pl