Plusy pracy w męskiej dżungli.

13:15

Jednym z plusów branży IT jest fakt, iż w stanowczej większości tworzona jest przez mężczyzn. I zapewne jeszcze przez dłuższy czas tak pozostanie - wystarczy zajrzeć do sal wykładowych na wydziale informatyki. I tak jest to plus, i mówię to ja - KOBIETA.


Dziewczyny w IT to białe kruki. Sądzę, że łatwiej spotkać mężczyznę za ladą w odzieżowym, niż kobietę developera. Zanim rozpoczęłam pracę w agencji na ogół współpracowałam z kobietami. Godziny były wypełnione wiecznymi plotkami, zwierzeniami, ale i fochami, narzekaniem i słownymi gierkami. Uwagi na temat czyjeś pracy były wygłaszane okrężną drogą albo do ucha koleżanki, a po trafieniu do adresata zostawały odebrane jako osobista napaść. Co się zmieniło?

Zasiadłam w męskiej dżungli. Początkowo czułam się nieswojo. Z czasem zaczęłam zauważać jednak same plusy nowej sytuacji. Po pierwsze:

Brak zbędnego gadania

Wreszcie możesz się skupić na tym co masz do zrobienia. Żadnego paplania. Chyba, że w przerwie obiadowej ;)

Foch - a co to?

Nie ma cichych dni, tupania nóżką. Jeśli coś nie gra dowiesz się o tym od razu.

Praca to nic osobistego.

To, że nie podoba mi się twój projekt nie znaczy, że cię nie lubię albo uważam, że jesteś gruba. Po prostu można to zrobić lepiej. Ty możesz to zrobić lepiej, więc ci to mówię.

Moja sympatia do ciebie nie ma nic wspólnego z oceną twojej pracy.

Nie musimy się lubić. Naprawdę. Ważne żebyś dobrze wykonywał swoje obowiązki.

Nie to nie, a tak to tak.

Nie mówię Ci, że zrobiłeś coś dobrze jeśli tak nie myślę. Tak samo działa to w drugą stronę. 

Ładne, to ale...

Kobieta powiedziałaby: "no fajny ten projekt, ten niebieski taki żywy, ale może spróbujemy innego?". Facet: "wszystko ok, tylko zmień ten niebieski na bardziej stonowany, bo daje po gałach.".

Oni nie mają menstruacji.

PMS o straszna rzecz. A szefowa podczas PMS to chodząca bomba zegarowa. Z szefem nad sobą ten problem znika. ;)


Oczywiście nie wszystkie kobiety są takie. Niektórych z moich koleżanek z pracy nie zamieniłabym nawet na najlepszego faceta! ;) Jednak to większość stanowi regułę.

To też powinno Ci się spodobać

0 komentarze

Kontakt

Masz pytania bądź uwagi?


Napisz do mnie agnieszka.zielonka(at)poczta.pl